Apple обмисля свързването на своите платени интернет услуги, включително News+, Apple TV+ и Apple Music, през 2020 г., в опит да привлече повече абонати, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.
Най-новият сигнал за тази стратегия е част от уговорките, които Apple е включила в сделките си с издатели, позволяваща на производителя на iPhone да свързва абонаментната услуга News+ с други платени дигитални предложения, допълват източниците, пожелали да останат анонимни.
Apple News+, която дебютира през март, продава достъп до десетки медии за 10 долара на месец. Тя често е наричана „Netflix за новини“. Apple задържа около половината от сумата на месечния абонамент, а вестниците и списанията получават другата половина.
Ако Apple продава Apple News+ заедно с Apple TV+ и Apple Music, издателите могат да получават по-малко пари, тъй като цената на новинарската услуга вероятно ще бъде намалена, твърдят източниците.
Докато пазарът на смартфони преживява стагнация, Apple търси възможности за растеж чрез продажбата на онлайн абонаменти за новини, музика, видео и друго съдържание. Този месец тя пусна Apple TV+ за 4,99 долара месечно със сериали със звезди като Дженифър Анистън и Джейсън Момоа.
Чрез новия си подход Apple може да привлече повече абонати, следвайки примера на Amazon с абонаментната услуга Prime. Apple вече експериментира с подобен подход. Наскоро тя започна да предлага безплатен абонамент за Apple TV+ на младежи, които са абонати на Apple Music. Има шанс плановете на компанията да се променят, като се има предвид сложността на сделките, които трябва да сключва.