IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бизнесът на Alibaba процъфтява и след Джак Ма

Приходите на компанията са скочили с 40% през последното тримесечие

18:57 | 01.11.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

В първия си финансов отчет откакто съоснователят Джак Ма се оттегли като изпълнителен председател Alibaba Group Holding обяви, че приходите ѝ са скочили с 40%, а печалбата ѝ почти се е утроила през последното тримесечие. Данните показват, че китайският онлайн търговец продължава да расте въпреки все по-голямата наситеност на пазара на електронна търговия, пише Wall Street Journal.

Alibaba, най-високо оценената китайска компания по пазарна капитализация, е в разгара на сериозна кампания, в рамките на която организира екстравагантно парти на стадион за 20-годишнината си и нае Тейлър Суифт за годишния си фестивал. Последните финансови резултати обаче поддържат оптимизма.

Книжата на компанията повишиха стойността си с 1,8% по време на сутрешната търговия в Ню Йорк, с което пазарната капитализация на компанията достигна 460 млрд. долара.

Тримесечните приходи са в размер на 119 млрд. юана (16,7 млрд. долара), а нетната печалба - 70,7 млрд. юана. Те надминават средната прогноза на анализаторите, анкетирани от FactSet.

Alibaba, която държи две трети от китайския пазар на онлайн търговия, печели благодарение на нарастващите доходи на китайците. Компанията очаква да увеличи рекламните си приходи, които стоят в основата на бизнес модела ѝ, като таксува за реклами, базирани на персонализирани препоръки до клиентите. Приходите от облачния бизнес на Alibaba са нараснали с 64% до 9,3 млрд. юана.

На онлайн търговията се падат 64% от общите приходи на компанията за тримесечието, което приключи на 30 септември.

Главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джан, който стана и изпълнителен председател, когато Ма се оттегли през септември, заяви, че компанията си поставя за цел да обслужи 1 млрд. потребители до 2024 г. По думите на компанията 693 млн. потребителски акаунта са направили поне една покупка през последната година, завършила на 30 септември, спрямо 601 млн. през същия период година по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:29 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още