Базираният в Санта Моника, Калифорния, стартъп Bird обяви, че е набрал нов капитал, който го е оценил на 2,5 млрд. долара, от 2 млрд. долара през януари, пише VentureBeat.
CDPQ и Sequola са инвестирали в компанията 275 млн. долара.
Последният кръг на финансиране беше организиран, след като Bird придоби оператора на електрически скутери и велосипеди Scoot Networks за 25 млн. долара, което ѝ даде възможност да оперира в Сан Франциско.
Наскоро Bird обяви Bird Two, струващ 1299 долара електрически скутер, който разполага с „водещ в индустрията“ живот на батерията.
На теория бизнес моделът на компанията е прост, но проблеми не лиспват. Към ноември 2018 г. Bird беше платила близо половин милион долара за глоби и съдебни разноски, а стотици нейни скутери бяха иззети. И все пак две години след появата си стартъпът успя да разшири мрежата, в която оперира, до 120 града, в които е осъществил над 10 млн. превоза.
В опит да подкрепи печалбата си, през май Bird обяви, че ще заложи на стратегия за аутсорсинг на своя бизнес за споделени превози на предприемачи извън Съединените щати и Европа.
През първото тримесечие на 2019 г. Bird загуби близо 100 млн. долара, а брутните ѝ приходи се свиха до 15 млн. долара според The Information, което е значително под отчетените тримесечие по-рано 40 млн. долара. Според източници през юли Bird е заявила на инвеститорите, че генерира средно 3,56 долара на превоз и има 19% брутен марж.
Bird има множество конкуренти, но главният сред тях е Lime, който досега е набрал 765 млн. долара капитал.
През септември в София беше пусната услугата за споделени електрически скутери Brum, която използва платформата на Bird.