Apple иска да направи удар в Холивуд, като започне да пуска пълнометражни игрални филми по кината преди да ги включва в своята телевизионна стрийминг услуга, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с плановете.
Компанията е провела преговори с киновериги и се е консултирала с директор от развлекателната индустрия в момент, в който планира традиционни премиери на филмите си, които ще държи в кината седмици, преди да ги пуска в Apple TV+, допълват източниците.
Съгласявайки се да даде екслузивни прожекции на филмите си, Apple може да покаже възможностите си на големите вериги, които поставят подобни условия и могат да прожектират филмите в цялата страна. Но като се има предвид, че част от филмите на Apple попадат в арт хаус категорията, компанията скоро може да избере специални премиери в Ню Йорк и Лос Анджелис.
Производителят на iPhone вече е започнал да говори със собственици на киносалони и планира да пуска филмите си първо в кината, за да привлича популярни режисьори и продуценти и да избегне напрежението, което конкурентът ѝ Netflix създаде в отношенията си с кината, коментират източниците, запознати със стратегията на Apple.
Netflix обичайно моли собствениците на кина да пускат филми, които тя притежава или продуцира, по същото време, в което продукциите се появяват в стрийминг услугата. Този подход ограничава възможността на компанията да пуска филмите си в големите кина, за което е нужно лентите да не се появяват онлайн за около три месеца след премиерата си.
През последните месеци преговорите между компаниите и Netflix за прожектирането на претенденти за награди, като предстоящата драма на Мартин Скорсезе „The Irishman”, се провалиха, след като двете страни не успяха да се споразумеят относно ексклузивитета.
Стратегията на Apple е подобна на тази на Amazon.com, която дава на повечето си филми като „Manchester by the Sea” тримесечен период, в който да са по кината, преди да се появят в стрийминг платформата ѝ, но понякога лентите ѝ имат само двуседмични прожекции в кината.
Подходът отразява безбройните компромиси, които технологичните компании и притежателите на съдържание трябва да обмислят, докато решат как да се позиционират на този пазар, в който конкуренцията е огромна.