Българската асоциация за електромобилност (БАЕМ) не е съгласна с част от твърденията на министъра на вътрешните работи Младен Маринов за предстоящото въвеждане на регулация за електрическите тротинетки в България, става ясно от съобщение до медиите.
Според асоциацията някои от твърденията, направени на Парламентарния контрол в петък, не съответстват на проекта за изменение на Закона за движение по пътищата, публикуван за обществено обсъждане. Сред тях са необходимостта от каска и свидетелството за управление. От БАЕМ посочват, че това би могло да забави значително навлизането на електрическите тротинетки на пазара в ролята им на екологичен, безопасен и удобен начин за придвижване в града.
БАЕМ твърди, че изискването за наличието на книжка за управление на е-скутер представлява бюрократична процедура, която усложнява целия този процес и няма да допринесе за повишаване безопасността на участниците в движението. Ето защо от асоциацията настояват преди изискването да бъде прието, то да бъде добре обосновано от властите.
Във връзка с изискването за задължително използване на каска при карането на електрическа тротинетка БАЕМ коментира, че съществуват проучвания, които доказват, че шофьорите са много по-непредпазливи към велосипедистите с каски, което засилва риска от произшествия по пътищата. Предложението на асоциацията е водачите да използват каски, но това да се случва само по тяхно желание.
Същевременно БАЕМ и няколко други институции са започнали работа по създаването на специални упътвания и курсове за безопасност.
Представителите на асоциацията не са съгласни с изказването на Маринов, че до приемането на новите правила, в сила ще са съществуващите в момента, а хората, каращи е-скутери ще бъдат глобявани.
„Обръщаме внимание, че голяма част от водачите на електрически тротинетки са активни шофьори, т.е. по-големият брой тротинетки означава по-малко коли по пътищата. А именно автомобилите отнемат стотици животи годишно само в България и представляват реална опасност за безопасността на участниците в движението”, казва Владислав Стоицов, председател на Управителния съвет на БАЕМ.
„По-малко коли означава по-безопасни улици, което е и целта на МВР. Без да споменаваме всички останали предимства на електрическите тротинетки - нулеви емисии на вредни газове, бързина, удобство и по-голяма градска мобилност”.
преди 5 години А знаете ли по чехли колко е опасно ако се крачи с повече от 5 км/ч ?Ако се спънев и паднев на главата си - затова задължително каска !!!Ако на завоя неяма видимост и те отнесат - затова задължително жълта жилетка !!!Ами ако ритнеш някого по кокалчето без да искаш - затова задължителна гражданска отговорност !!!И въобще как така без книжка, тия от кат кого ще глобяват !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ако има книжка, това значи, че са приравнени на коли и не виждам кое ме спира да карам в средата на пътя, както останалите МПС-та. За мен тротинетките работа на оживени пътища нямат. Аз карам повече по тротоара, това не е колело и не може да вдигне повече от 25км/ч, масовите, има разни за по 4-5к лв, които вдигат повече, но ме съмнява много хора да имат такива. Да не говорим, че нагорнище скоростта спада здраво. Как ще карам по байр с 12-15км/ч и колите ще летят покрай мен с 80? Да ги приравняват на колелетата и това е, а тия които са над 50 км/ч - към М категория, защото те най-вероятно ще карат по пътя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години незабравяй и гражданска, попе! ... и светлоотразителна жилетка и задълже резервна гума ! и парцел в Орландовци подготвен, че да не ги мислим и тия ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Глупости. Задължително книжка. След като тия искат да се правят на състезатели, да се бутат между колите, да правят безумни изпреварвания, да карат и по тротоари - задължително шофьорски курс и изпит, за да знаят правилата за движение поне.А това, че шофьорите не пазели хора с каски - простотия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар