Amazon.com представи версия на музикалната си услуга със значително по-добър звук, което го прави първия голям играч на пазара на музикален стрийминг, който предлага качество на дигиталния звук, съответстващо на този от компактдисковете, пише Wall Street Journal.
Насочването към по-добрия звук (на по-висока цена) е признак за съзряването на пазара на музикален стрийминг, твърдят директори от сектора, които призовават за различни форми на абонаменти – отвъд стандартното предложение на Spotify за 9,99 долара месечно.
Други услуги, включително Tidal, предлагат високо качество на звука, но са насочени към определена ниша потребители, които ценят това. Сега Amazon Music, която е третата по брой абонати музикална услуга в света, насочва по-хубавият звук към масовите потребители. На цена от 12,99 долара месечно потребителите на Prime и при 14,99 долара за тези, които не са включени в програмата, ще могат да ползват Amazon Music HD. Целта е услугата да е по-достъпна от тази на Tidal, която струва 19,99 долара на месец.
Музикалният стрийминг вече носи около 80% от приходите от записана музика. Но с пускането на тези платформи, качеството остана на заден план, твърди Стийв Бум, вицепрезидент на Amazon по музиката. Достатъчно потребители в момента разбират, че качеството на звука е достатъчно важно, че да платят за него. Ето защо този ход има смисъл, допълва той.
„Това е следващата вълна в музикалния стрийминг“, коментира още той.
Новото предложение, достъпно вече в Съединените щати, Великобритания, Германия и Япония, включва над 50 млн. записа със CD качество и милиони записи с Ultra-HD качество.
Ultra-HD музиката в Amazon е сравнима с „Masters” качеството в Tidal, което двете компании описват като по-добро от това на CD. Tidal предлага около 60 млн. аудио записа, включително над 170 хил. с „Masters” качество.