Canal+ на Vivendi сключи сделка за добавянето на абонамент за Netflix към телевизионните ѝ пакетни предложения във Франция и другаде, обяви телевизията. Това е най-новият ѝ подобен съюз в опит да отговори на натиска от страна на стрийминг гигантите, предава Ройтерс.
Новите пакети на Canal+, включващи Netflix, ще бъдат достъпни във Франция от 15 октомври, а по-късно и на други европейски пазари.
Групите за платена телевизия са под натиск в глобален план, тъй като зрителите се насочват към онлайн платформи за видео, които често предлагат по-евтини пакети и собствени оригинални продукции. Netflix, която има редица успешни сериали, като „The Crown” и „Stranger Things”, е лидер на този пазар.
Някои играчи отговориха на новите тенденции, като сключитха сделки с Netflix и други платформи, за да добавят съдържание и да задържат клиентите си. В това число попада Sky на Comcast във Великобритания.
„Хората вече са се абонирали за Netflix, неизбежно е“, коментира Франсоа Годар, анализатор на европейските медии и телекоми в Ender Analysis.
Canal+ се бори с проблеми, след като през последните години загуби част от правата за излъчване на футболни първенства и все още губи абонати, въпреки че прави добре приети от критиците сериали, като „The New Pope” със Sky и HBO.
Копанията беше изпреварена от Netflix с неговите 6 млн. абонати във Франция и отчете спад на приходите за първото полугодие.
Сделката на Netflix с Canal+ е първата от този вид във Франция, макар че филмите и сериалите на американската група вече се разпространяват чрез сделки с доставчици на интернет услуги, като френската телекомуникационна група Orange.
От своя страна и Netflix е под натиск, тъй като Apple ще пусне своята стрийминг услуга през ноември, а Walt Disney ще се присъедини с Disney+.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.