Google е спряла услуга, която предоставя на телекомуникационните оператори по света, показваща им слабите места в покритието на мрежите им, твърдят двама източници на Ройтерс, запознати с въпроса.
Причината за това са притесненията на дъщерната фирма на Alphabet, че споделянето на данни от потребители на нейната мобилна операционна система Android ще ѝ донесе главоболия както от самите потребители, така и от регулаторите.
Спирането на услугата разочарова телекомите, които използваха данните като част от процеса си на взимане на решения за това къде да разширят или надградят покритието. Въпреки че данните бяха анонимни и споделянето им беше обичайна практика, решението на Google показва колко притеснена е станала компанията да не привлече вниманието на регулаторите.
Услугата Mobile Network Insights беше пусната през март 2017 г. и включваше карта, показваща на операторите силата на сигнала им и бързината на връзката във всеки район. Всичко това се предоставяше безплатно на операторите и производителите, които им помагаха да управляват по-добре операциите си.
Самите данни пък идваха от устройства с мобилната операционна система Android на Google, която се ползва на около 75% от смартфоните в света, което ги прави важен източник за индустрията.
Данните, които компанията предоставяше, идваха само от потребителите, които бяха избрали да споделят историята за местоположението си и за диагностика от Google. Самата информация е събирана така, че не може да бъде асоциирана с нито един отделен потребител.
Въпреки това Google е спряла услугата още през април заради притеснения, че може да бъде погната за опазване на потребителски данни, твърдят директно запознати с въпроса. Част от тях посочват и втора причина – че компанията се е сблъскала с предизвикателства около подобряване качеството на данните и връзката между операторите.
Говорителката на Google Виктория Киоу е потвърдила решението, но е отказала да коментира повече, освен че зад този ход стоят „продуктови приоритети“.
Когато Google е уведомила телекомите за спирането на услугата не е обяснила каква е конкретната причина за решението си, посочват двама от източниците.