Тримесечните приходи на Alibaba Group Holding надминаха най-високите прогнози на анализаторите, след като персонализираните препоръки за пазаруване и юнският скок на продажбите подкрепиха водещата китайска компания за онлайн търговия, пише Bloomberg.
Приходите на най-голямата азиатска компания са скочили с 42% до 114,9 млрд. юана (16,3 млрд. долара) за трите месеца, приключили през юни. За сравнение средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 111,6 млрд. юана. Коригираната печалба за тримесечието е 12,55 юана на акция спрямо очакваните 10,30 юана на акция.
Alibaba, чийто бизнес е предимно на вътрешния ѝ пазар, се радва на ръста на интернет пазаруването въпреки забавянето на китайската икономика. Местните онлайн продажби са се ускорили през тримесечието спрямо предходното, подкрепени от различни промоции.
"Ръстът на онлайн търговията остана силен през второто тримесечие“, коментира Дейвид Дай, базиран в Хонконг анализатор в Bernstein, преди обявяването на отчета. „Очакваме растежът на броя потребители и на трансакциите на Alibaba да се ускори през второто тримесечие“.
Alibaba се насочва към критичен момент, в който главният изпълнителен директор Даниел Джан се подготвя да замени милиардера и основател на компанията Джак Ма на позицията председател от септември. Американската кампания за налагане на мита и други проблеми засилват несигурността около втората по големина икономика в света. Същевременно растежът на конкуренти в страната, като Pinduoduo, тестват способността на Alibaba да запази дългогодишната си доминация на китайския пазар за онлайн търговия.
Компанията може да търси възможности за привличане на активи, които да затвърдят лидерската ѝ позиция. Тя вече води преговори за придобиването на Kaola на NetEase за 2 млрд. долара. Фирмата е специализирана в продажбата на чуждестранни продукти на китайските потребители, писа местната медия Caixin.