Google, Facebook и Amazon са сред компаниите, които ще свидетелстват в понеделник по време на изслушване пред американското правителство по повод френския данък върху дигиталните услуги, пише CNBC.
През юли Сенатът във Франция одобри 3% данък върху приходите на дигиталните услуги, спечелени в страната. Правилото важи само за организации с над 25 млн. евро приходи във Франция и 750 млн. евро в глобален мащаб.
Американското търговско представителство през юли започна разследване на новия данък, който определи като „неприемлив“. Властите в САЩ могат да въведат нови мита върху френски стоки и други търговски ограничения след приключване на общественото обсъждане на 26 август.
Директорът по международната данъчна политика на Amazon Питър Хилц посочва в писмено съдебно изявление, че над 10 хил. базирани във Франция малки и средни компании продават в онлайн магазините на Amazon и тя ги е уведомила, че някои такси ще се увеличат с 3% - за продажбите в Amazon.fr от 1 октомври.
Той допълва, че „американските продукти и услуги, продавани в онлайн магазина на Amazon във Франция, ще поскъпнат в резултат на данъка“.
Ръководителят на глобалната данъчна политика на Facebook Ан Лий твърди, че данъкът „създава трудности за бизнес модела на Facebook и ще възпрепятства растежа и иновациите в дигиталната икономика“, както и ще изисква инженерни промени в системите на компанията.
Той допълва, че данъкът ще иска допълнително време и ресурси от компаниите.
Никълъс Брамбъл, който отговаря за търговските политики на Google, посочва в документите, че френският данък е „голямо отклонение от отдавна установените данъчни правила и е насочен към определени бизнеси“, като „вероятно ще породи спорове за това дали конкретни дигитални дейности да се „предлагат във Франция или в друг регион“.
Група от компании, включваща Airbnb, Amazon, Expedia, Facebook, Google, Microsoft и Twitter посочват в общо писмено изявление, че данъкът „е неоправдан, тъй като нарушава международните споразумения, и е неприемлив, тъй като е диксриминиращ и несъвместим с принципите на международната данъчна политика“.
Миналия месец американският президент Доналд Тръмп заплаши с въвеждането на мита върху френските вина, в отговор на дигиталния данък.
Други страни от Европейския съюз, включително Австрия, Великобритания, Испания и Италия, също обявиха, че планират да въведат подобни на френските мерки.