Facebook премахна маркетинговата компания Hyp3r от рекламната платформа на Instagram, след като Business Insider научи, че агенцията събира огромни обеми от информация в нарушение на правилата на социалната мрежа, пише Engadget.
Твърди се, че Hyp3r е използвала “проблем в сигурността”, който ѝ е позволил да събира конкретното местоположение, от което са правени “милиони” публични публикации.
Освен това е нарушила условията за ползване на услугата, като е съхранявала публични истории и автоматично е събирала данни от публични профили (включително биографии и за последователите), пише BI.
Всичко това е довело до събирането на доста подробни профили на потребители, които не са дали позволението си за генерирането им.
Тя е разработила своя система, която да заобикаля рестрикциите на Facebook и да събира данни за локациите в Instagram.
В изявление директорът на Hyp3r Карлос Гарсия заяви, че маркетинговата система “отговаря на изискванията за опазване на потребителските данни и условията за ползване на социалната мрежа”.