Решението на кмета на Лондон Садик Кан да наложи такси на шофьорите на Uber Technologies, за да работят в центъра на града представлява расова дискриминация и изкарва някои от тях извън бизнеса, заявиха адвокати на водачите пред съда. Коментарите са част от отдавна продължаващата битка между онези, които работят за Uber, и шофьорите на традиционни таксита, пише Bloomberg.
Профсъюз, представляващ шофьорите на Uber, съди кмета на града, твърдейки, че не е честно те да плащат дневна такса от 11,50 паунда (14,34 долара), докато водачите на традиционните черни таксита не са длъжни да правят същото.
94% от шофьорите на Uber произхождат от малцинства, а 88% от колегите им с черни таксита са бели, което според обвинението означава „непропорционално влияние“ върху малцинствата.
Шофьорите на Uber са „отделни личности, които работят дълги часове, за да се справят с основните си нужди и да осигуряват семействата си при трудни обстоятелства“, посочва адвокатът Бен Колинс.
Пред съда кметът заяви, че таксата е важно средство за намаляване на задръстванията и трафика в центъра на Лондон.
„Категорично ще защитаваме нашата позиция“, коментира говорителят на регулатора Transport for London.
Uber не е страна по случая.