Базираният в Хонконг стратъп Klook, който оперира мобилна платформа за резервации при пътувания, ще разшири своето покритие, за да се противопостави на своя германски конкурент GetYourGuide във всеки голям европейски град до края на тази година, съобщава Nikkei Asia Review.
Фокусът на Klook върху Европа ще засили конкуренцията между двата стартъпа, всеки от които се оценява на повече от 1 млрд. долара. Интересно е да се отбележи, че и двете компании са финансирани от фонда на японския конгломерат SoftBank Group – Vision Fund.
“До края на годината трябва да разполагаме със съвкупност от дейности, обиколки и преживявания като всеки друг играч във всеки голям европейски град (като Париж или Лондон)“, коментира Уилфред Фан, главен търговски директор в Klook, в интервю пред Nikkei Asia Review.
Според него бизнесът на GetYourGuide също нараства, но Klook може да настигне германците до края на годината.
Бизнесът с туристическите обиколки е един от най-бързо развиващите се сектори в туристическата индустрия. Все още предстои към него да се включат гиганти като Expedia и Booking.com, които доминират при резервацията на хотели и самолетни билети.
Очаква се този пазар да нарасне с до 50% от 2015 г. и през 2020 г. вече неговата стойност да достигне 183 млрд. долара, сочат данни на Phocuswright.
Основната през 2014 г. Klook предлага 100 хил. атракции и дейности в повече от 270 дестинации, включващи каране на ски, готварски и занаятчийски курсове и т.н. Около 80% от потребителите на компанията се намират в Азия.
От друга страна, германската GetYourGuide, основана през 2009 г., предоставя над 40 хил. дейности и обиколки, половината от които се отнасят за Европа.
Klook вече направи крачка към европейските пазари, обявявайки своето партньорство през януари с Rail Europe, която разпространява билети за над 50 железопътни линии из Стария континент. Връзката между двете компании ще позволи на потребителите на приложението на хонконгския стартъп да достигнат до основните европейски атракции, докато планират пътуването си с влак.
Фокусирайки се върху азиатските туристи, решили да посетят Европа, Klook планира да подсили позициите си сред вече съществуващата потребителска база, казва Фан. Що се отнася до европейските туристи, които се насочват към Азия, той очаква, че „конкуренцията с играчи като GetYourGuide ще отнеме известно време“, въпреки че компанията има „печеливша формула“, която иска да наложи в Европа.
Съоснователят на стартъпа и главен оперативен директор Ерик Гнок Фа казва, че за момента дружеството не планира някакво придобиване, а силното му присъствие най-вече в Китай означава, че ще бъде в позиция да разгледа подобни възможности спрямо Европа.
След като през изминалата година Klook записа продажби в размер на 1 млрд. долара, стартъпът очаква трицифрен ръст в процентно изражение през тази година, подкрепен от добрите резултати на ключовите пазари.
Въпреки всичко, обаче, компанията все още е на загуба.
Klook планира да отвори офис в Сан Франциско, тъй като възнамерява да разшири своето присъствие в САЩ, където вече има обекти в Бостън. В Европа компанията е отворила офиси в Лондон, Амстердам и Барселона.
Стартъпът успя да набере 520 млн. долара след пет кръга на финансиране, което го превръща в най-добре финансираната компания в сектора в световен мащаб.
Последното финансиране, водено от SoftBank, събра 225 млн. долара, с което дружеството повиши статута си на еднорог или частно предприятие на стойност над 1 млрд. долара.