Британски регулатор, съблюдаващ конкуренцията, започна разследване за мощта на Facebook и Google на пазара на дигитална реклама, включително и за собствеността на данните, предава Ройтерс.
Органът за конкуренцията и пазарите (CMA) заяви, че ще разгледа колко голямо влияние имат тези платформи, начина, по който събират и използват потребителски данни и дали потребителите получават добри условия.
Миналата година Великобритания нае Джейсън Фърман, главен икономист в бившата администрация на американския президент Барак Обама, за председател на нов панел, който разглежда подхода на страната към дигиталната икономика. Целта е да се установи дали технологичните гиганти се нуждаят от повече конкуренция.
CMA твърди, че, ако открие доказателства за наличието на проблеми, ще даде подробни препоръки на правителството.
„Много от тези бързо променящи се пазари са затворена книга за повечето хора“, посочва председателят на CMA Андрю Тайри. По думите му разследването ще даде възможност да се разбере по-ясно какво правят глобалните онлайн платформи.
„Това са глобални пазари, така че трябва и ще работим по-тясно с властите по света отпреди, докато обмисляме нови подходи към предизвикателствата, предизвикани от тях“, категоричен е той.