Една от внимателно следените компании за проучвания в света сви прогнозата си за дела на Amazon.com от пазара на електронна търговия в Съединените щати, пише Bloomberg.
EMarketer твърди, че вече очаква Amazon да държи 37,7% от пазара на онлайн търговия тази година, под предишната прогноза за 47%. Говорител на Amazon заяви, че eMarketer се е свързала с групата за връзки с анализаторите на компанията, след като главният изпълнителен директор Джеф Безос разкри, че независимите търговци носят около 58% от брутните продажби на дребно. Това е първият път, в който компанията обявява публично този показател.
Ревизираната оценка на eMarketer се появи, след като стана ясно, че Amazon, Google, Facebook и Apple вероятно ще бъдат разследвани заради пазарната си мощ. През последните седмици регулаторите в Съединените щати си разпределиха антитръстовия надзор над четирите компании - знак, че може би се готвят да стартират формални действия за проучване за злоупотреби с влияние.
Amazon омаловажава пазарния си дял, посочвайки, че представлява само 4% от общите разходи за търговия на дребно в САЩ. Някои от критиците ѝ обаче твърдят, че е важно да се има предвид влиянието на компанията, особено в областта на електронната търговия, тъй като покупките в интернет растат три пъти по-бързо, отколкото общия обем продажби на дребно.
Говорител на eMarketer посочва, че компанията е базирала новата си прогноза на разкрията на Безос в писмото му до акционерите и не е получила ексклузивна информация от Amazon.
Оценката на мащаба на Amazon е трудна, защото компанията не е просто търговец на дребно, но работи и на редица други пазари, включително устройства, изчислителни облаци, стрийминг услуги и други. Измерването на пазарния дял в електронната търговия е трудно и по друга причина - компанията е едновременно традиционен търговец и онлайн търговец.
Amazon купува продукти на едро, а след това ги продава директно до потребителите като типичен търговец на дребно. За тези трансакции Amazon отчита цялата цена на покупката като приходи. Но за трансакциите на трети страни търговци, тя отчита само таксите и комисионните, които ги таксува. EMarketer оценява пазарния дял на база на потребителските разходи, а не на приходите на Amazon, така че всички пари, които клиентите харчат в Amazon се причисляват към пазарния ѝ дял.
Вижте още технологични новини в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!