Китайският производител на смартфони Xiaomi отчете по-високи тримесечни приходи от очакваното, отчасти заради стабилния растеж на продажбите на чуждестранните ѝ пазари, предава Ройтерс.
Резултатът подсказва, че чуждестранната експанзия за Xiaomi и фокусът ѝ на пазари като Индия и Европа се отплащат, докато пазарът на смартфони в Китай, който е и най-големият в света, се забавя.
Приходите на Xiaomi са нараснали с 27 на сто през тримесечието, което завърши през март, спрямо година по-рано. Сега те достигат 43,8 млрд. юана (6,3 млрд. долара), надминавайки средната прогноза за 42,109 млрд. юана, дадена от анализатори, анкетирани от Refinitiv.
Xiaomi получава по-голямата част от приходите си от продажбата на смартфони, но също така и от продажбата на онлайн реклами и други видове потребителски хардуер. При листването си в Хонконг през 2018 г. тя определи този бизнес модел като „триатлон“.
Коригираната печалба за първото тримесечие е нараснала до 2,1 млрд. юана, спрямо 1,7 млрд. юана година по-рано.
Според данните на Counterpoint Research общият пазар на смартфони се е свил със 7 на сто на годишна база през първото тримесечие на 2019 г.
Делът на Xiaomi на вътрешния ѝ пазар на смартфони се е свил с 21% през периода, сочи същото проучване. Същевременно дяловете на Oppo, Vivo и Huawei са се увеличили.
Xiaomi се опитва да компенсира това забавяне у дома чрез агресивна експанзия зад граница. Тя остава водещ производител на телефони в Индия и се радва на значителен растеж в Европа, след като започна работа на континента през 2018 г.
Освен това компанията се опита да се качи в по-високия клас устройства, като повиши цените на флагманите си, а по-евтините модели прехвърли към други подбрандове.