Microsoft и Sony, които се големи конкуренти на пазара на игрови конзоли, проучват възможността за партньорство в сферата на изчислителните облаци и изкуствения интелект, включително ползването на Azure на Microsoft за услугите им за стрийминг на видео и друго съдържание, предава Bloomberg.
Работейки заедно, двете компании имат за цел да предложат по-добро развлекателно преживяване на потребителите си по цял свят, включително изграждането на по-добри платформи за създателите на съдържание, гласи общото им изявление.
Освен това фирмите може да си сътрудничат и на пазара на чипове, като потенциално работят по нов графичен сензор, който ще комбинира технология на Sony в тази сфера с инструментите с изкуствен интелект в Azure.
Въпреки че компаниите са работили заедно в някои аспекти на бизнеса си и преди, PlayStation и Xbox се конкурират жестоко и то най-вече за вниманието на най-запалените геймъри.
Същевременно компаниите се сблъскват с конкуренция в лицето на Google, Apple и Amazon, a Sony ще иска значително по-мощни облачни предложения, на които да пусне своите услуги.
Двете организации обявиха, че на по-късен етап ще споделят допълнителна информация за съвместната си работа.
Главният изпълнителен директор на Sony Кеничиро Йошида поясни, че двете компании работят заедно от години в различни области, но са и конкуренти. Сега договореното съвместно разработване на нови приложения в облака щяло по думите му да ускори бизнеса с интерактивно съдържание. Сътрудничеството укрепва Sony и Microsoft, особено в конкурентната им битка с Amazon. Компанията, която израсна като интернет търговец, е пазарен лидер в облачния бизнес и наскоро също навлезе и на пазара на игри.
преди 5 години Интересно е какво готвят Амазон който вече диктуват пазара с Twitch отговор Сигнализирай за неуместен коментар