Tencent Holdings обяви рекордна тримесечна печалба, надминавайки пазарните очаквания, след като интернет гигантът отчете ръст на стойността на инвестициите си, докато финтех и облачният бизнес компенсираха спада при игрите, предава Ройтерс.
Дори и така, ръстът на приходите е с най-бавния си темп до момента, тъй като регулаторните казуси натежаха над операциите ѝ свързани с гейминга. Това позволи печалбата от финансови технологии и други бизнес услуги да изпреварят игрите за смартфони за първи път.
Китайският регулатор, отговарящ за индустрията за игри, спря даването на разрешения през по-голямата част от миналата година. Това доведе до най-големия спад на печалбата на Tencent за тримесечието, което приключи през декември, както и до най-ниския ръст на годишната печалба от 13 години.
Одобренията стартираха наново през декември, когато Tencent получи разрешение да пусне голямото си заглавие Perfect World Mobile в тримесечието между януари и март. В рамките на тези три месеца Tencent отчете 17% ръст на нетната печалба до 27 млрд. юана (3,93 млрд. долара. Анализаторите, анкетирани от Refinitiv, очакваха средно 19,4 млрд. юана.
Маркетинговите разходи на фирмата са се свили с 24 на сто.
В портфолиото на Tencent влизат компании като Tencent Music Entertainment Group и платформата за видео стрийминг на живо Huya.
И все пак приходите се оказаха под очакваните от анализаторите 85,5 млрд. юана.
Категорията „Финтех и бизнес услуги“, която за първи път е отделена в отчета и включва разплащателните и облачните услуги, генерира 21,8 млрд. юана за тримесечието.
Това е повече от приходите от мобилни игри, който обичайно е носител на най-голям генератор на приходите на Tencent. Приходите от игри спаднаха с 2% до 21,2 млрд. юана заради по-малкия брой изкарани нови игри на пазара.
Същевременно Tencent понася удар от забавянето на китайската икономика. Приходите ѝ от онлайн реклама са нараснали с 25% спрямо 55% през същия период година по-рано. Tencent обвинява за това „предизвикателствата в макросредата“ и високата база за сравнение.
По думите на Карън Чан, анализатор на Jefferies, рекламните приходи са нараснали по-бавно от очакваното, но брутният марж от рекламата се е подобрил.