Apple и Samsung отчетоха спад при продажбите на смартфони през първото тримесечие на текущата година, докато китайският гигант Huawei решително се противопоставя на тенденцията, информира CNBC.
Доставките на смартфони на Huawei са скочили с 50 на сто през първото тримесечие на годишна основа, докато продажбите на Apple са се сринали с 30%, сочат нови данни на компанията за пазарни проучвания IDC.
Продажбите на Samsung са се понижили с 8% спрямо същия период на миналата година.
Новите цифри показват, че Huawei е завзел пазарен дял от 19% от световния пазар на смартфони. Това е най-големият дял в историята на компанията, която според IDC сега е на минимална дистанция зад Samsung като лидер на световния пазар и изпреварва Apple за второто място.
Тази подредба на Samsung, Huawei и Apple много вероятно ще наблюдаваме и в края на 2019 г., отбелязва експерт.
Huawei за първи път изпревари Apple по пазарен дял през 2018 г., но данните за първото тримесечие показват вече много по-голяма дистанция между двата технологични гиганта от отчетеното по-рано.
Продажбите на iPhone на Apple са пострадали от слабото търсене в Китай и по-дългия цикъл на замяна на предишните модели с нови. Главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук вчера изрази оптимизъм за китайския пазар, но въпреки това приходите от региона са спаднали с 22 на сто за тримесечието до март. Като цяло продажбите на Apple са намалели със 17%. Apple прогнозира приходи от 52,5-54,5 млрд. долара за текущото тримесечие, което приключва през юни. Оценката надминава очакванията на анализаторите за приходи от средно 51,93 млрд. долара.
Компанията обяви и планове за обратно изкупуване на акции на стойност 75 млрд. долара и увеличи кешовите дивиденти с 5 на сто.
/БТА/