Американският производител на електромобили Tesla обяви, че е започнала да продава соларни панели и свързаното с тях оборудване с над 38% под средната им цена за страната, съобщи агенция Ройтерс, цитирана от БТА.
Tesla цели да намали цените, като стандартизира системи и изисква клиентите да поръчват артикулите онлайн.
След като обяви спад от 36% в цените на соларните инсталации през първото тримесечие, компанията съобщи миналата седмица, че въвежда нова цена за соларното оборудване и стратегия за продажба, без да уточнява детайли.
През 2016 г. концернът купи SolarCity за 2,6 млрд. долара и чрез него компанията планираше да предлага на потребителите достъпни соларни панели и домашни системи за съхранение на елекроенергията.
Tesla искаше да продава слънчеви панели в магазините за продажби на дребно и онлайн, за да са в съответствие с луксозните автомобили на компанията.
Стъпката бе рязък завой спрямо популисткото виждане на SolarCity да направи слънчевите панели за покриви, достъпни за всички и продажбите на компанията, след като бе придобита от Tesla, се забавиха.
По-късно през миналата година компанията намали цените на слънчевите системи за жилища.
В същото време слънчевите керемиди, които компанията представи в края на 2016 година, тепърва предстои да бъдат произведени в значими количества.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск каза,че соларният покрив, който генерира слънчева енергия без необходимост от традиционни панели на покрива, е крайъгълен камък от стратегията му да продава начин на живот без изкопаеми горива с марката Tesla.
Засега концернът не е отговорила на запитванията на Ройтерс за коментар.
/БТА/