Amazon.com обяви, че е уведомила търговците, че повече няма да управлява магазин, нито ще предоставя търговски услуги в своя китайски уебсайт Amazon.cn от 18 юли, предава Ройтерс.
"Работим в тясно сътрудничество с нашите търговци, за да сме сигурни, че има плавен преход и да продължим да предлагаме най-доброто потребителско преживяване", коментира говорител на компанията пред Ройтерс.
"Търговците, заинтересовани от продължаване на продажбите в Amazon извън Китай, ще могат да го направят през Amazon Global Selling", допълва компанията.
Компанията не разкрива каква е причината за тази промяна.
Редица големи американски технологични компании се сблъскват с проблеми в Китай, тъй като властите държат всяко съдържание в интернет да бъде съобразено с цензурата в страната. Поради тази причина част от интернет гигантите не предлагат основните си услуги там. Търсачката на Google например е спряна в Китай от години. Въпреки че се говореше, че компанията иска отново да я пусне на този пазар, засега няма индикации това реално да се случи.
Ходът подчертава колко силни са китайските играчи в онлайн търговията, които не позволиха на магазина на Amazon да набере популярност. Компанията за пазарни проучвания iResearch Global коментира, че Tmall (на Alibaba Group Holdings) и JD.com контролира 82% от китайския пазар на електронна търговия за 2018 г.
"Изтеглят се, защото бизнесът не е печеливш и не расте“, коментира анализаторът Майкъл Пачтър от Wedbush Securities.
Кер Джън, маркетинг специалист в базираната в Шънджън компания за консултантски услуги в сферата на онлайн търговията пояснява, че в Китай Amazon няма никакво конкурентно предимство спрямо местните съперници. Ако някой търси вносна стока, която не може да се намери другаде, "няма причина за потребителя, да реши да ползва Amazon, тъй като тя не е в състояние да доставя нещата толкова бързо, като Tmall или JD“.
Вижте още технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!