Първичното публично предлагане на социалната мрежа Pinterest донесе оценка на компанията в размер на 12,7 млрд. долара. Това се оказа над очакванията ѝ и е знак за силата на пазара на IPO пазара след проблемите на Lyft, предава Ройтерс.
Pinterest, където потребителите могат да запазват изображения с модни идеи, декорации или рецепти, стартира търгуването си на Борсата в Ню Йорк днес. Нейното представяне ще бъде ключов тест за пазара на първични публични предлагания, след като Lyft дебютира на Nasdaq в края на миналия месец.
Lyft набра повече, отколкото си беше поставила за цел, когато стана публична, но книжата ѝ понижиха стойността си с около 17% от цената на IPO-то, което засили притесненията за по-големия ѝ конкурент в бизнеса със споделени пътувания Uber Technologies, който ще се листне през май.
Основните разлики между Pinterest и Lyft все пак са очакванията за оценките им. Компанията за споделено пътуване, която загуби 911 млн. долара миналата година, търсеше оценка до 24,3 млрд. долара от IPO-то си, която е над тази от 15 млрд. долара, получена при последния кръг за набиране на капитал през 2018 г. Pinterest загуби 63 млн. долара през 2018 г.
Първоначалната цел за цената на акциите на Pinterest е между 15 и 17 долара, което значи, че би била оценена под оценката от последното финансиране – 12,3 млрд. долара през 2017 г.
При 19 долара на акция, Pinterest, която дава възможност на рекламодателите да продават на потребителите, набра около 1,4 млрд. долара при оценка около 12,7 млрд. долара.
Достигането на по-висока оценка при IPO-то ще облекчи инвеститорите, които участваха в предишните кръгове за набиране на капитал, и дава по-голяма увереност на компанията преди официалния ѝ борсов дебют днес.