Телекомуникационния гигант AT&T продаде миноритарния си дял в Hulu обратно на компанията в рамките на сделка, която оценява видео стрийминг платформата на около 15 млрд. долара, пише в. Wall Street Journal.
Hulu, която сега е притежавана от две големи медийни компании, се опитва да изгради услуга, конкурентна на Netflix и други стрийминг платформи, които се борят за вниманието на телевизионните зрители.
AT&T наследи дела, когато придоби Time Warner, а след това заяви, че планира да продаде своята част, за да се фокусира върху собствената си стрийминг услуга, която смята да пусне през тази година. Сега AT&T продаде дела си от 9,5% за 1,43 млрд. долара.
Оценката представлява значителен скок от 5,8-те млрд. долара, които Hulu достигна по времето, когато Time Warner придоби дела през 2016 г., но все още е много по-малка от тази на Netflix, която се радва на пазарна капитализация от около 150 млрд. долара. Hulu бързо привлича абонати и приключи 2018 г. с над 25 хил. потребители, докато тези на Netflix достигнаха 139 млн.
Hulu е управлявана от Walt Disney, която притежава около 60% дял след придобиването на книжа на 21st Century Fox, както и други телевизионни и филмови активи. Comcast държи други 30% от компанията.
Disney и Comcast ще трябва да преговарят как да поделят дела от 9,5%, който съвместното предприятие придоби, посочва говорител на Hulu.
Припомняме, че миналата седмица Disney представи Disney+ - друга абонаментна услуга, която включва съдържание от „Междузвездни войни“, Marvel и класически анимационни филми. Но компанията на Мики Маус планира да предлага по-зряло съдържание през Hulu, докато фокусира спортните си активи в ESPN+.
Не е ясно как новата собственост ще се отрази на Hulu и кои предавания ще останат в каталога ѝ.
Директори на WarnerMedia заявиха, че компанията няма да направи цялото си съдържание ексклузивно и ще лицензира права при възможност.
В изявление, направено днес, главният изпълнителен директор на Hulu Ранди Фриър коментира: „Warner Media ще остане ценен партньор на Hulu в следващите години, докато предлагаме на потребителите най-доброто телевизионно съдържание, такова на живо и по заявка, като всичко ще е на едно място“.
През януари Hulu намали цената на основния си план, който позволява на потребителите да гледат телевизионни продукции с реклами, но не включва спортни предавания на живо и новини. В същото време повиши цената на телевизията на живо.