Disney финализира сделката за 71 млрд. долара за придобиването на развлекателния бизнес на Fox, с което постави „Семейство Симпсън“, „Междузвездни войни“ и „Спайдърмен“ под един корпоративен покрив, пише Business Insider.
Очаква се сделката да разтърси медийния пейзаж. Наред с всичко друго, тя проправя пътя към пускането на стрийминг услугата на Disney – Disney Plus, която се очаква по-късно тази година.
Чрез придобиването на студиото, което стои зад „Семейство Симпсън“ и X-Men, Disney има за цел да се конкурира по-успешно с технологични компании като Amazon и Netflix за вниманието и средствата на зрителите.
Disney се нуждае от привлекателни телевизионни предавания и филми, за да накара зрителите да се регистрират и да си платят за още една стрийминг платформа. Тя вече разполага с класическите анимационни филми на Disney, с Pixar, Мъпетите, както и с част от героите на Marvel.
Благодарение на Fox сега тя добавя в портфолиото си X-Men и Дедпул на Marvel, както и програмите, които се излъчват по канали като FX Networks и National Geographic. Сред продукциите на Fox са и „The Americans”, “This Is Us” и „Modern Family”.
Това ще помогне на Disney да контролира телевизионни предавания и филми от старта до финала – от създаването на програмите до разпространението им по телевизионните канали, кината, стрийминг услугите и другите начини, по който хората гледат развлекателно съдържание. Disney ще получи и ценни данни за потребителите и техните навици като зрители, които пък може да използва за продажбата на реклама.
По време на обявяването на финансовия отчет на Disney през февруари тази година главният изпълнителен директор на компанията Боб Айгър заяви, че Disney Plus и другите бизнеси за доставка директно до потребителите са номер едно приоритет за Disney.