Американската компания за споделено пътуване Lyft планира да се бори за оценка между 21 и 23 млрд. долара, когато стартира роудшоуто си днес за рекламиране на своето първично публично предлагане, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса.
Този диапазон от 62-68 долара на акция е предварителен и може да се промени до момента, в който акциите започнат да се търгуват около края на следващата седмица, допълват те. Общата оценка включва близо 2 млрд. долара, които Lyft се очаква да набере при предлагането. Компанията и нейните поематели ще определят финалната цена на IPO-то на база обратната връзка от инвеститорите по време на роудшоуто.
Макар че IPO пазарът имаше слаб старт на годината поради частичното спиране на работа на американското правителство, дългоочакваният борсов дебют на Lyft се очаква да бъде последван от вълна от листвания – от Uber Technologies, Pinterest, Slack Technologies и други бързо развиващи се стартъпи от Силициевата долина.
Като знак за доброто търсене, макар и в долния край на диапазона, Lyft може да бъде оценена на повече от последната ѝ оценка като частна компания – 15,1 млрд. долара в началото на 2018 г. Това ще я направи едно от най-големите листвания на технологична компания в САЩ от това на Alibaba Group Holding през 2014 г. според Dealogic.
Миналата година Lyft отчете приходи от 2,16 млрд. долара, или почти двойно на сумата за 2017 г. Тя почти е утроила броя на пътниците си от края на 2016 до края на 2018 г. Междувременно нетната загуба на компанията нарасна до 911,3 млн. долара миналата година от 688,3 млн. долара през 2017 г.
IPO-то представлява голям тест за това колко високо ще бъде оценена компанията и ще бъде внимателно следено от другите стартъпи, които са се насочили по този път. Повечето технологични играчи, които направиха борсовия си дебют миналата година, бяха приети добре, а книжата им се представиха по-добре от общия пазар.