Все по-хаотичните опити на Великобритания да излезе от Европейския съюз (ЕС), наречени Brexit, създават несигурност за американските технологични компании, които започнаха да предупреждават инвеститорите за потенциални проблеми, пише CNBC.
Миналата седмица Salesforce разкри в документи, подадени до щатските власти, че се мести от „фокусираната във Великобритания европейска структура“ и инвестира в други европейски градове като Дъблин, за да смекчи влиянието на Brexit върху бизнеса ѝ. Salesforce генерира по-голямата част от европейските си приходи в британски лири, а нейното звено във Великобритания играе централна роляв региона. Но сега компанията ще позволи на другите си европейски офиси да привличат приходи в местни валути, така че да намали ефекта от валутната волатилност, обяви фирмата.
„Brexit може да засегне негативно Великобритания, регионалните (включително европейските) и световните икономически и пазарни условия и може да донесе нестабилност на глобалните финансови и валутни пазари, включително волатилност на стойността на британския паунд и еврото“, пише Salesforce.
Компанията е част от нарастващ брой технологични компании, които адресират потенциалното влияние на Brexit – ход, който може да донесе сериозна насигурност за бизнеса в Европа.
През последните три месеца 93 финансови отчета на компании от S&P 500 коментираха Brexit и потенциалното му влияние, сочат данни на FactSet. Сред тях се нареждат едни от най-големите играчи в бизнеса – Facebook, Cisco и Walmart.
Въпреки че компаниите са предпазливи в отговорите си и споделят твърде малко подробности, някои са доста по-склонни да коментират.
Expedia например заяви, че има спад на резервациите на полети до Великобритания заради „несигурността около Brexit”. Booking Holdings, която притежава група от туристически уебсайтове като Priceline.com, също заяви, че Brexit създава „огромна несигурност“.
През януари главният финансов директор на Facebook Дейвид Уенър коментира, че макроикономическите притеснения като Brexit са риск, пред който компаниите са изправени.
Не е ясно защо Salesforce е решила да сподели повече подробности за евентуалното влияние на Brexit. Компанията генерира под 20% от приходите си от Европа, по-малък дял от този на играчи като Facebook или Cisco, които генерират около една четвърт от общите си приходи на Стария континент. Представител на Salesforce не е коментирал веднага въпроса.