Adobe даде прогноза за текущото тримесечие, която разочарова Wall Street, пише Bloomberg.
Като се изключат някои разходи, печалбата ще достигне около 1,77 долара на акция през сегашния отчетен период, обяви базираната в Сан Хосе, Калифорния, компания. Анализаторите очакваха средно 1,88 долара.
Разработчикът на софтуер все пак повиши своята прогноза за коригираната си печалба за фискалната година до около 7,80 долара на акция от 7,75 долара на акция, с което надмина прогнозите и подсказа, че фирмата очаква силна втора половина на годината.
Главният изпълнителен директор Шантаану Нарайен трансформира Adobe от създател на творчески инструменти за обработка на изображения, видео и дигитално изкуство в участник на конкурентния пазар на маркетинг технологии. Компанията придоби Marketo и компанията за електронна търговия Magento миналата година, за да засили продуктовата си линия спрямо тази на конкурента Salesforce.com.
Adobe заяви, че очаква оперативните маржове да нараснат през второто полугодие, в резултат от придобиванията на Marketo и Magento и от растежа на бизнеса.
Цената на акциите на компанията се понижи с около 1% по време на следборсовата търговия, след като по-рано книжата приключиха деня на цена от 267,59 долара. След като удариха дъно от 205,16 долара на 24 декември, книжата си върнаха 30% от стойността.
Общите приходи на Adobe са нараснали с 25% до 2,6 млрд. долара през фискалното първо тримесечие, изпреварвайки средната прогноза на анализаторите за 2,55 млрд. долара.
Приходите от продажби на звеното за облачни маркетинг инструменти са се повишили с 34 на сто до 743 млн. долара през периода, завършил на 28 февруари. Очаква се те да нараснат с 32% през второто фискално тримесечие.
Подразделението за творчески облачни решения, водени от Photoshop, се радва на 22% скок на приходите от продажби до 1,76 млрд. долара за тримесечие. Очаква се през текущия период, който завършва през май, те да се увеличат с 20%.