Sony, някога известна с иновации като Walkman, ще започне да подкрепя външни организации с пари, маркетинг и още ресурси, търсейки компания, която да направи пробив в някоя област, пише Bloomberg.
Базираният в Токио гигант заяви днес, че ще открие вътрешна акселераторска програма за външни предприемачи, като включително ще си партнира с Tokyo University, така че студентите да могат да превръщат идеите си в бизнеси. В зависимост от случая Sony може да инвестира, да сключи партньорство, да предостави офис пространство или подкрепа на стартъпи чрез своята маркетингова и търговска експертиза. Освен това може да придобие някои организации.
"Всеки човек трябва да има шанса да бъде предприемач, това е нашият слоган“, коментира Шинджи Одашима, ръководител на акселераторската програма на Sony. “Ще предложим ноу-хау и среда в нашата корпорация. Чрез тези неща искаме да реализираме идеите на създателите им“.
След години на преструктуриране, което включваше премахването на хиляди инженерени работни места, Sony отново търси иновации – под ръководството на главния изпълнителен директор Кеничиро Йошида. Този месец компанията сви прогнозата за годишните си приходи отчете по-слаба печалба на бизнеса си с PlayStation, като отбеляза най-големия спад от повече от три години. Седмица по-късно тя обяви най-голямото си обратно изкупуване на акции, за да подкрепи книжата си.
Новата инициатива, наречена Sony Startup Accelerator Program, е стартирана през 2014 г. от предшественика на Йошида – Казуо Хираи, за да насърчи иновациите и поемането на риск сред служителите. До момента 34 идеи са били подкрепени, а 14 от тях са се превърнали в бизнес, обяви Sony.