Британският стартъп за онлайн разплащания GoCardless получи инвестиция в размер на 75 млн. долара и беше подкрепен от американския технологичен гигант Alphabet – компанията майка на Google, както и от Salesforce, пише CNBC.
Кръгът беше воден от звеното за рискови инвестиции на Alphabet – GV, редом с компанията за дялово инвестиране Adams Street Partners. Част от досегашните инвеститори в лицето на Accel, Balderton Capital, Notion Capital и Passion Capital, също се включиха.
Базираната в Лондон GoCardless обработва директни дебитни плащания от името на компании. Това са повтарящи се операции, извършвани директно от банковата сметка на клиента.
„Фокусираме се върху това, което, което определяме като пазар на повтарящи се плащания – абонаменти, фактуриране, вноски, а всеки от тези пазари е супер повреден“, коментира Хироки Такеучи, съосновател и главен изпълнителен директор на GoCardless.
“Като цяло смятам, че този тип повтарящи се плащания представляват около 18% от общия обем на разплащанията глобално. Така че са голяма част от плащанията, правени по целия свят“, допълва той.
Сред клиентите на компанията са вестници като Guardian и Financial Times, както и технологични играчи като Box и Sage. Тя твърди, че в момента обработва разплащания за над 40 хил. компании и трансакции за около 10 млрд. долара годишно.
GoCardless е създадена през 2011 г. от Такеучи и предприемачите Том Блумфилд и Мат Робинсън. Блумфилд се мести, за да създаде мобилната банка Monzo, докато Робинсън се оттегля, за да създаде друга компания за дигитални услуги – Nested.