Книжата на Panasonic се сринаха с близо 6,5% във вторник, след като производителят на батерии за електромобили отчете спад на печалбата си за тримесечието и сви годишната си прогноза, след като партньорът ѝ Tesla разшири своите технологии за батерии, предава Ройтерс.
Японската фирма сви с 9 процента прогнозата си за оперативната печалба, след като отчете 19% спад за периода октомври-декември. Panasonic обвинява за това слабото търсене на автомобилни компоненти и на заводско оборудване в Китай, където икономиката забавя растежа си.
Резултатите и по двата показателя се оказаха доста под очакванията на анализаторите.
В понеделник производителят на електромобили Tesla заяви, че придобива американската енергийна компания Maxwell Technologies.
Panasonic обаче е ексклузивен доставчик на батерии за Tesla, което превърна Tesla в най-големия клиент за батерии на Panasonic. Японската компания прави и други типове батерии.
Анализатори в Япония посочиха, че прогнозата на Panasonic е основен източник на притеснение за инвеститорите, като допълват, че не е ясно как сделката с Maxwell ще повлияе на Panasonic.
"Най-новият отчет разкри колко трудна е ситуацията за Panasonic”, коментира анализаторът Масахико Ишино от Tokai Tokyo Research Center.
Сделката с Maxwell се случва в момент, в който Panasonic е на път да загуби ексклузивната си уговорка с Tesla, чийто главен изпълнителен директор Илон Мъск твърди, че компанията му планира да заложи на продукти, „най-вероятно от няколко компании“.
Японският гигант обяви, че очаква печалба от 385 млрд. йени (3,5 млрд. долара) за годината, завършваща на 31 март, което е с 40 млрд. долара под предишната прогноза и малко над 1% повече спрямо година по-рано. Прогнозата за нетната печалба беше запазена за 250 млрд. йени, или с 6% повече на годишна база.
Търсенето на климатици и друга техника за дома в Китай е отслабнало значително на този ключов пазар, който донесе около 12% от приходите на групата през миналата фискална година.
За деветте месеца, завършили на 31 декември, оперативната печалба се е свила с 8 на сто до 292,7 млрд. йени, а нетната печалба – с 13 на сто до 173,7 млрд. йени.