Китайският онлайн търговец Alibaba Group Holding Ltd. обяви своите приходи за третото тримесечие, които отбелязват най-бавния си темп на растеж за последните три години насам, съобщава Ройтерс.
Причина за това е продължаващата търговска война между САЩ и Китай, която повлия негативно върху продажбите на компанията.
Alibaba, втората най-високо оценявана публична компания в Азия след Tencent, обяви приходи за третото тримесечие в размер на 117,28 млрд. юана (17,47 млрд. долара) в сравнение с 83 млрд. юана година по-рано.
Нетната печалба се покачват с 33% до 30,96 млрд. юана.
Печалбата за акция възлиза на 12,2 юана за акция, с което надминава прогнозите за печалба от 11,2 юана за акция, посочват от Bloomberg.
Alibaba обикновено отбелязва най-големите си приходи през тримесечието, включващо декември, заради силните продажби по време на т.нар. „Ден на самотните сърца“, който успя да победи другите две шопинг събития - Black Friday и Cyber Monday.
Само за този ден компанията успя да реализира продажби в размер на 30 млрд. долара, но въпреки това годишният ръст се забавя до най-бавния си темп от години насам, като основна заслуга за това има търговското напрежение между Пекин и Вашингтон.
„Alibaba е доминиращо име и същевременно най-рентабилната компания в сферата на онлайн търговията в Китай“, отбелязва Дейвид Дей, анализатор към Bernstein.
Акциите на Alibaba поевтиняват с 1,35% до 156,88 долара в предборсовите часове.