Walt Disney Co. ще представи дългоочакваната си услуга за стрийминг Disney+ по време на среща на инвеститорите на компанията на 11 април. Това ще е първата възможност за запознанство с новата платформа, която се очаква да се превърне в конкурент на Netflix, съобщава Bloomberg.
Услугата, която ще включва и оригинални филми и телевизионни програми на Marvel, Pixar и други студиа, се очаква да направи дебюта си пред масовата аудитория по-късно тази година. Това ще е третата и по-семейно ориентирана стриймингова платформа на компанията след ESPN+ и Hulu, чийто мажоритарен дял скоро ще бъде собственост на калифорнийския гигант в развлекателната индустрия Burbank.
Освен участието си в традиционни медийни компании Disney залага и на стрийминга и месечните абонаменти. Скоро компанията ще завърши покупката си за 71 млрд. долара на активите в развлекателния сектор на 21st Century Fox Inc., което ще увеличи портфолиото от филми и телевизионни продукции на разположение на Disney.
След като сделката бе обявена в края на 2017 г., Disney реорганизира бизнеса си и създаде самостоятелно подразделение за стрийминг.
Според данни на компанията подразделението за стрийминг е загубило 738 млн. долара при приходи от 3,4 млрд. долара през фискалната година, завършваща на 29 септември. Това отразява инвестициите на Disney в ново съдържание и технологии. В същото време все още не е на лице и пълният размер на приходи от абонаменти, тъй като новата стриймингова услуга е в процес на разработване, а ESPN+ беше представена през април.
Ръководството на Disney подготвя инвеститорите за една преходна година заради инвестициите в нови услуги. Главният финансов директор на компанията Кристи Маккарти заяви през ноември, че разходите по ESPN+ ще намалят печалбата на компанията с 100 млн. долара през току-що завършилата първо тримесечие на новата фискална година.
Междувременно главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хастингс заяви в четвъртък, че новите стриймингови услуги от Disney, AT&T Inc. и други не го притесняват, тъй като американските потребители прекарват един млрд. часа на ден в гледане на видео съдържание.