Южнокорейският технологичен гигант LG Electronics заяви, че оперативната му печалба за четвъртото тримесечие вероятно се е сринала с 80 на сто спрямо същия период година по-рано, озовавайки се под очакванията на анализаторите, предава Ройтерс.
Вторият по големина производител на телевизори в света след Samsung Electronics оцени печалбата си на 75,3 млрд. вона (67,03 млн. долара) за периода октомври-декември миналата година. За сравнение средната прогноза на 11 анализатори, анкетирани от Refinitiv, е за 387 млрд. вона.
В документ, подаден до регулаторите, LG твърди, че приходите ѝ вероятно са се свили със 7 на сто до 15,8 трлн. вона, спрямо 16,3 трлн. вона прогноза на анализаторите.
LG не разкрива повече подробности за операциите си от четвъртото тримесечие и ще обяви пълните си резултати в края на януари.
Анализатори твърдят, че сред вероятните причини са маржовете на печалбата за високия клас телевизори, които е възможно да са се свили заради по-голямата конкуренция, докато бизнесът на компанията със смартфони продължава да губи пари.
„Изненадващо е“, коментира анализаторът Лий Дзие-юн от Yanta Securities. “Продажбите на устройства за дома бяха по-лоши на развиващите се пазари и в Китай, където бизнесът с високия клас телевизори не генерира толкова голяма печалба колкото преди“.
Анализаторите твърдят още, че печалбата вероятно се е свила заради по-високите бонуси на края на годината и маркетинговите разходи за новите смартфони.
LG държеше 3% дял от глобалния пазар на смартфони през второто тримесечие на миналата година, сочат данни на Counterpoint Research.
По-рано днес Samsung обяви 29% спад на печалбата си за тримесечието – първият спад от две години. Като причина за това тя посочи трудностите на пазара на чипове за памет и на пазара на смартфони.