IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мъск представи първия готов тунел на Boring Company

Обещаните безплатни превози обаче така и не бяха предложени

12:37 | 19.12.18 г. 8
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Милиардерът предприемач Илон Мъск се появи пред медиите, за да представи първия тунел, завършен от компанията за подземни превози, която той създаде преди две години с амбицията да се справи с прочутия трафик в Лос Анджелис, предава Ройтерс.

Но противно на обещанията отпреди няколко месеца безплатните превози не бяха включени в голямото откриване.

В рамките на 30-минутната презентация Мъск описа новоизградения тунелен сегмент, който е с дължина 1,83 км. Той го описа като пробив в евтината технология, използвана от неговата Boring Company.

Мъск рекламира тунела като първа стъпка към изграждането високоскоростна подземна мрежа, която може да премести трафика под улиците на втория по големина град в САЩ. Скоростта на влака е до 150 мили в час, но пред финализирането на проекта стои доста дълъг път.

Новият тунел е изкопан под пътека и не преминава през Лос Анджелис, а под малката прилежаща община Хоторн, където са базирани две от компаниите на Мъск - Boring Company и SpaceX.

Мъск, който е по-известен като ръководител на производителя на електромобили Tesla, се насочи към транспортния проект, след като през декември 2016 г. се оплака в Twitter, че трафикът в Лос Анджелис “го побърква”, след което обеща, че ще направи нещо по въпроса.

През май компанията даде възможност за предварително разглеждане на тунела под Хоторн, публикувайки видео, заснето с камера, пътуваща по дължина в цилиндричния проход, който е с диаметър 3,7 метра.

Сега Мъск обяви, че цената на завършения сегмент е около 10 млн. долара, включително разходите за изкопни работи, вътрешна инфраструктура, осветление, вентилация, системи за безопасност, комуникации и други.

За сравнение, по думите му, копаенето на една миля от тунел по “традиционните” инженерни методи струва до 1 млрд. долара и отнема три до шест месеца да бъде завършен.

Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:01 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 32 rate down comment 0
georgi_shum
преди 5 години
Хаха :) Това беше много добро :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 34 rate down comment 0
khao
преди 5 години
добре Иване, и аз не бях предвидил грешката от щетата на неправилното четене ! :D:D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 31 rate down comment 1
Pyramid
преди 5 години
Така както го казваш, взе едно, съмти рекъл, че компкексните числа са множество от числа, с което, да се очаква, че си разбрал и осъзнал (всичките им ) сеойства. Е, когато се слуша ( с половин, че и не точно будно) съзнание, изводите са с близка валидност. Засега, хронологията е трудно оборима, а останалото, приемете като шега
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 31 rate down comment 0
khao
преди 5 години
не се сещам да си ме светвал каквото и да е, преди време се опита да ми обясниш някакво твое революционно избретение дето никой не ти обръщал внимание заради него и толкова .... но то не беше къртица до колкото си спомням ами по скоро метод за сондиране... но и не го обясни добре тогава и нищо не разбрах :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 31 rate down comment 4
Pyramid
преди 5 години
По-скоро, частично, доказва една моя концепция, за кото те светвах първата половина на миналата година като, главно, се отклонява в габаритите едно 8-10 пъти нагоре. Разбира се, в някои области, хората движат от голямото към оптималното та, и той тъй. Да не забравяме че, The Boring Company бе основана след 11.03.2016 - датата, на която, без особено признат успех но, с видеомост по Skype, се състоя нещо като конференция Русе - Юрга, на която, взеха участие създателите на руския ГЕОХОД(ТМ) от томския полиехнически университет, Русия. Същите, които (след конференцията) , според медии, влязоха в сътрудничество с Илън Мъск. Да, техният подземен копаещ робот също с диам. лъм 3,20 метра но, нали и дупченето на тунели, и сондирането, са едно и също -пробиване на твърда среда за получаване физически достъп...- Определено, Мъск доказва Концепция. Мдааа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 34 rate down comment 3
khao
преди 5 години
не съвсем, по скоро е proof of concept за къртицата му, която била по бърза и копала по евтино от сегашните. И ако е ОК, тогава ще е ползват за хиперлууп или за тунелите в ЛА, по които няма да се движи хиперлууп ами нещо като вагон-платформа които ще те возят теб и колата ти из ЛА.... поне това беше показал преди време, но идеята може да е претърпяла промени от тогава,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 39 rate down comment 6
majnata
преди 5 години
Ми то и на Илион не му е ясно още ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 38 rate down comment 1
evtimvz
преди 5 години
Този тунел ще задвижва влаковете чрез вакуумна технология ли? От статията не ми става ясно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още