Милиардерът предприемач Илон Мъск се появи пред медиите, за да представи първия тунел, завършен от компанията за подземни превози, която той създаде преди две години с амбицията да се справи с прочутия трафик в Лос Анджелис, предава Ройтерс.
Но противно на обещанията отпреди няколко месеца безплатните превози не бяха включени в голямото откриване.
В рамките на 30-минутната презентация Мъск описа новоизградения тунелен сегмент, който е с дължина 1,83 км. Той го описа като пробив в евтината технология, използвана от неговата Boring Company.
Мъск рекламира тунела като първа стъпка към изграждането високоскоростна подземна мрежа, която може да премести трафика под улиците на втория по големина град в САЩ. Скоростта на влака е до 150 мили в час, но пред финализирането на проекта стои доста дълъг път.
Новият тунел е изкопан под пътека и не преминава през Лос Анджелис, а под малката прилежаща община Хоторн, където са базирани две от компаниите на Мъск - Boring Company и SpaceX.
Мъск, който е по-известен като ръководител на производителя на електромобили Tesla, се насочи към транспортния проект, след като през декември 2016 г. се оплака в Twitter, че трафикът в Лос Анджелис “го побърква”, след което обеща, че ще направи нещо по въпроса.
През май компанията даде възможност за предварително разглеждане на тунела под Хоторн, публикувайки видео, заснето с камера, пътуваща по дължина в цилиндричния проход, който е с диаметър 3,7 метра.
Сега Мъск обяви, че цената на завършения сегмент е около 10 млн. долара, включително разходите за изкопни работи, вътрешна инфраструктура, осветление, вентилация, системи за безопасност, комуникации и други.
За сравнение, по думите му, копаенето на една миля от тунел по “традиционните” инженерни методи струва до 1 млрд. долара и отнема три до шест месеца да бъде завършен.
Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!
преди 5 години Хаха :) Това беше много добро :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години добре Иване, и аз не бях предвидил грешката от щетата на неправилното четене ! :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Така както го казваш, взе едно, съмти рекъл, че компкексните числа са множество от числа, с което, да се очаква, че си разбрал и осъзнал (всичките им ) сеойства. Е, когато се слуша ( с половин, че и не точно будно) съзнание, изводите са с близка валидност. Засега, хронологията е трудно оборима, а останалото, приемете като шега отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години не се сещам да си ме светвал каквото и да е, преди време се опита да ми обясниш някакво твое революционно избретение дето никой не ти обръщал внимание заради него и толкова .... но то не беше къртица до колкото си спомням ами по скоро метод за сондиране... но и не го обясни добре тогава и нищо не разбрах :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години По-скоро, частично, доказва една моя концепция, за кото те светвах първата половина на миналата година като, главно, се отклонява в габаритите едно 8-10 пъти нагоре. Разбира се, в някои области, хората движат от голямото към оптималното та, и той тъй. Да не забравяме че, The Boring Company бе основана след 11.03.2016 - датата, на която, без особено признат успех но, с видеомост по Skype, се състоя нещо като конференция Русе - Юрга, на която, взеха участие създателите на руския ГЕОХОД(ТМ) от томския полиехнически университет, Русия. Същите, които (след конференцията) , според медии, влязоха в сътрудничество с Илън Мъск. Да, техният подземен копаещ робот също с диам. лъм 3,20 метра но, нали и дупченето на тунели, и сондирането, са едно и също -пробиване на твърда среда за получаване физически достъп...- Определено, Мъск доказва Концепция. Мдааа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години не съвсем, по скоро е proof of concept за къртицата му, която била по бърза и копала по евтино от сегашните. И ако е ОК, тогава ще е ползват за хиперлууп или за тунелите в ЛА, по които няма да се движи хиперлууп ами нещо като вагон-платформа които ще те возят теб и колата ти из ЛА.... поне това беше показал преди време, но идеята може да е претърпяла промени от тогава, отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ми то и на Илион не му е ясно още ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Този тунел ще задвижва влаковете чрез вакуумна технология ли? От статията не ми става ясно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар