Базираната в Китай компания за музикален стрийминг Tencent Music Entertainment Group обяви, че е набрала близо 1,1 млрд. долара от първичното си публично предлагане в САЩ, след като оцени книжата си в долната част на целевия диапазон, предава Ройтерс.
Музикалното звено на гиганта в социалните мрежи и гейминга Tencent Holdings оцени своите американски депозитарни разписки на 13 долара на акция – в долната част на диапазона 13-15 долара, посочва компанията в документи, подадени до борсата в Хонконг.
Първичното публично предлагане оценява Tencent Music на 21,3 млрд. долара и показва как компаниите противодействат на пазарната волатилност.
Tencent Music продаде 41 млн. американски депозитарни разписки, а досегашните акционери са продали още 40,9 млн., сочат документите.
IPO-то на Tencent Music оглавява тазгодишните листвания в САЩ на китайски компании, със 7,9 млрд. долара, набрани преди дебюта на Tencent Music, сочат данни на Refinitiv.
Това е най-голямата сума от 2014 г., когато Alibaba Group Holding направи рекордното си листване за 25 млрд. долара.
Американското IPO на Tencent Music е четвъртото по стойност на сделката сред тези на китайските фирми тази година. Видео стрийминг компанията iQiyi води с IPO за 2,4 млрд. долара, следвано от онлайн дискаунтъра Pinduoduo с 1,6 млрд. долара и производителя на електрически превозни средства NIO – с 1,15 млрд. долара.
Tencent Music първоначално планираше да се листне през октомври, но го отложи заради спада на световните пазари, предизвикан от търговската война между САЩ и Китай и страховете за забавяне на глобалния растеж.
За периода януари-септември Tencent Music отчете 244-процентов скок на печалбата до 394 млн. долара. За сравнение, Spotify е с нетна загуба от 520 млн. долара.
Morgan Stanley, Bank of America, Deutsche Bank, Goldman Sachs и JPMorgan са водещите поематели на IPO-то на Tencent Music.