Азиатската компания за споделено пътуване Grab ще приключи годината с 3 млрд. долара от новото набиране на средства, тъй като се стреми да се справи със засилващата се конкуренция в региона, в който живеят над 600 млн. души, съобщава CNN.
Базираният в Сингапур стратъп е набрал повече от 2,7 млрд. долара през годината, като се очаква до края на декември сумата да достигне 3 млрд. долара, съобщи днес президентът на компанията Минг Маа в интервю пред CNN.
Новото набиране на средства, което включва 1 млрд. долара от Toyota през юни, повиши стойността на Grab до 11 млрд. долара, споделя източник, запознат със случая.
Grab попадна в медийните заглавия през март, когато закупи бизнеса на американската Uber в осем страни от Югоизточна Азия, където сега е едноличен лидер.
Според Маа компанията се стреми да следва стъпките на китайския технологичен гигант Tencent, който създаде широко популярното мобилно приложение WeChat.
Подобни приложения са особено популярни в тази част на Азия, тъй като повечето потребители имат смартфони от по-нисък клас, които не разполагат с достатъчно голямо място за сваляне на голямо количество софтуер.
Grab се позиционира като приложение с разностранни функции в момент, когато технологичните компании от САЩ и навсякъде другаде попадат под значително по-строгите регулации и отнасят множество санкции за не неправилно използване на личните данни на потребителите.
По думите на Маа Grab е съсредоточена върху сигурността и неприкосновеността на личния живот на потребителите и е отговорна към тях и към своите бизнес партньори по отношение на информацията, която нейното приложение събира.
„Предизвикателството е в това да бъде напълно прозрачен, когато използваш личните данни на хората“, смята Маа, като добавя: „Ако не се справиш с това те очакват сериозни проблеми“.
През септември Grab и Uber бяха глобени с 9,5 млн. долара заради сделка по продажбата на бизнеса на американската компания в Югоизточна Азия, която доведе до значителен спад на конкуренцията на местните пазари.
Grab беше задължена да заплати 4,7 млн. долара, а Uber – 4,8 млн. долара.