В последните няколко години много ясно се очерта тенденцията, всяка индустрия да се дигитализира. Тази трансформация обаче изисква цялостна промяна на традиционните бизнес модели.
Това каза Нина Проданова-Йоцева, съосновател и управляващ партньор в ITCE, в предаването „Бизнес среща“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Тя отбеляза, че измененията в познатите ни бизнес модели започва от промяна на ролята на мениджъра в тях.
Според нея той трябва да делегира повече задължения на служителите си, създавайки им среда, в която те свободно да проявяват и развиват потенциала си.
„Ръководителите трябва да бъдат по-скоро в подпомагаща роля спрямо служителите си. Хората се раждат с нагласата и желанието да допринасят. Мениджърите трябва да сменят цялостно начина, по които гледат на екипите си, за да създадат една по-творческа среда“, подчерта Проданова-Йоцева.
Тя определи промяната в икономиката, водена от дигитализацията, като създаване на „икономика на смисъла“.
„Много е важно да си дадем сметка, за новото поколение, което вече формира работната сила. Тези хора наистина очакват да имат правилното преживяване в работната среда, да са полезни. Това измества икономиката към "икономика на смисъла" и увеличава отговорността на мениджърите“, анализира икотомическата ситуация Нина Проданова-Йоцева и отбеляза, че не всички могат да приемат тази различна парадигма. – Често промяната започва на личностно ниво, а след това се пренася и в работната среда.“
Повече от разговора в студиото вижте във видео материала.