Американската софтуерна компания Salesforce - най-прекият конкурент на германската SAP (която има операции и звено и в България), записа сериозен ръст на цената на акциите, след като печалбата и фактурираните ѝ суми се оказаха над прогнозите на анализаторите. Това подсказва, че топ продуктите на компанията – за финансови услуги и за здравеопазването, ще ѝ помогнат да запази бързия си растеж, предава Bloomberg.
Фактурираните суми, метрика за това колко добри са продажбите, са нараснали с 27 на сто през фискалното трето тримесечие до 2,89 млрд. долара, сочат данни на JMP Securities. Анализаторите очакваха 2,68 млрд. долара. Приходите са скочили с 26 на сто до 3,39 млрд. долара.
През фискалното четвърто тримесечие приходите от продажби на базираната в Сан Франциско компания, считана за пионер в сферата на облачния софтуер, може да достигнат 3,56 млрд. долара. Прогнозата на анализаторите е за 3,53 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Приходите за фискалната 2020 г. може да надминат 16 млрд. долара, поставяйки компанията на път към постигането на годишната си цел за продажби от 23 млрд. долара до 2022 г. Тази цел беше обявена от двамата главни изпълнителни директори Марк Бениоф и Кийт Блок.
Salesforce харчи много, за да запази доброто си представяне, което води до 32% увеличение на общите оперативни разходи за третото тримесечие. Международната експанзия и придобиванията също остават сред топ приоритетите ѝ.
Книжата на компанията записаха 8,2% ръст на цената по време на следборсовата търговия. Те завършиха деня на цена от 127,54 долара в Ню Йорк. Въпреки че акциите загубиха повече от една пета от стойността си от началото на разпродажбите на книжата на технологичните компании от октомври насам, те все пак се радват на 25% ръст за тази година.