Продажбите на превозните средства на Tesla в Китай са се свили със 70% през октомври спрямо година по-рано, твърди автомобилната асоциация в страната, цитирана от Ройтерс.
Данните подчертават как търговската война между САЩ и Китай засяга бизнеса на американския производител на електромобили.
Представител на Китайската автомобилна асоциация твърди, че данните на организацията показват, че Tesla е продала едва 211 коли в най-големия пазар на автомобили в света през октомври.
Tesla не е отговорила на обажданията и имейлите за коментар.
Компанията, която внася всичките коли, които продава в Китай, миналия месец заяви, че повишаването на митата върху автомобилния внос засяга негативно нейните продажби в страната. През юли Пекин повиши митата върху вноса на коли от САЩ с 40 на сто, на фона на влошаващите се търговски отношения със Съединените щати.
Въпреки че продажбите на електромобили продължават да растат в Китай, като цяло общите продажби на коли се забавят значително от средата на годината, насочвайки се към първия си годишен спад от повече от три десетилетия.
Tesla, водена от милиардера и главен изпълнителен директор Илон Мъск, миналата седмица заяви, че цената на Model S и Model X в Китай ще бъдат намалени – промяна в стратегията, която цели да направи колите „по-достъпни“ за купувачите.