Китайският производител на смартфони Xiaomi обяви, че е генерирал нетна печалба през третото тримесечие, надминавайки прогнозите на анализаторите. Добрите резултати се дължат основно на силните продажби в Индия и Европа, предава Ройтерс.
Печалбата за трите месеца до септември е достигнала 2,48 млрд. юана (357,23 млн. долара) спрямо загуба от 11 млрд. юана (1,58 млрд. долара) за същия период година по-рано. За сравнение, средната прогноза на Refinitiv Eikon беше за печалба от 1,92 млрд. юана (276,5 млн. долара).
Xiaomi също така обяви, че оперативната ѝ печалба се е свила с 38,4% до 3,59 млрд. юана (517 млн. долара) през третото тримесечие. Приходите са скочили с 49,1% до 50,85 млрд. юана (7,32 млрд. долара).
Смесените резултати са отчетени на фона на забавянето на покупките на смартфони както в Китай, така и в чужбина.
И все пак Xiaomi и другите производители на нисък клас телефони в лицето на Oppo и Vivo държат около четвърт от световния пазар на смартфони през първата половина на 2018 г., сочат данни на компанията за пазарни проучвания IDC.
Най-бързо растящият пазар на Xiaomi е Индия, където тя се радва на успех със своята бюджетна серия Redmi. На второ място се нарежда Европа, където компанията навлезе през 2017 г., стартирайки първо в Русия и Испания. По-рано този месец тя пусна своя флагман Mi 8 Pro във Великобритания.
Според анализатори, за да се справи със забавянето на световния пазар на смартфони, Xiaomi трябва да се разшири на нови пазари, както и да продава по-скъпи устройства с по-голям марж на печалбата.
Компанията добавя нови брандове към своето портфолио от смартфони, за да достигне до определени ниши.
Освен финансовите си резултати Xiaomi обяви и новото си партньорство с Meitu – създател на фотографско мобилно приложение, което е популярно сред младите жени. Компанията ще продава телефони под тази марка. По-рано тази година фирмата пусна Black Shark – смартфон, насочен към геймърите, както и Poco – по-евтино устройство за индийския пазар.
Същевременно Xiaomi иска да се трансформира от фирма за смартфони в софтуерна компания. Докато се подготвя за своето първично публично предлагане на Xiaomi, Лей Джун, нейният основател, посочи, че интернет услугите са бъдещето на фирмата и ще я отличават от другите брандове.
През третото тримесечие приходите на звеното на смартфони на Xiaomi са се увеличили с 36,1%, а тези на подразделението на смартфони – с 85,5 на сто. Но телефоните носят около 64,4% от общите приходи от продажби, а услугите – 9,3%.