Резултатите на Nintendo за тримесечието не отговориха на очакванията на анализаторите, тъй като липсата на хитови игри доведе до най-слабия ръст на приходите от пускането на конзолата Switch на пазара през март 2017 г, пише Bloomberg.
Базираната в Киото компания отчете оперативна печалба от 30,9 млрд. йени (247 млн. долара) за тримесечието юли-септември, което е под прогнозираните 37,9 млрд. йени. Приходите за периода са достигнали 221 млрд. йени (1,96 млрд. долара), също под очакванията за 232 млрд. йени. Nintendo е продала 3,2 млн. бройки Switch през тримесечието спрямо 2,9 млн. година по-рано. Компанията запази годишната си прогноза.
Забавянето притеснява инвеститорите, които този месец изпратиха цената на книжата на Nintendo с 15% надолу,на фона на по-големите разпродажби на технологични акции. Switch не се радваше на нови големи заглавия през тримесечието, а по-старите и независимите игри не бяха достатъчни, за да се запази инерцията. Това засилва притесненията за способността на Nintendo да достигне целта си от 20 млн. продадени бройки Switch за фискалната година.
“Беше тримесечие на затишие, без големи премиери за Nintendo”, коментира Хидеки Ясуда, старши анализатор в Ace Research Institute.
Nintendo не промени прогнозата за своята годишна оперативна печалба, приходите, продажбите на софтуер и на конзолата Switch.
“От самото начало решихме да поставим цел, която няма да бъде лесна, а ще бъде предизвикателство за постигане”, коментира президентът на Nintendo Шунтаро Фурукава. “Битката за празничния сезон започва сега”.
Nintendo е продала 24,2 млн. софтуерни бройки през тримесечието спрямо 13,9 млн. година по-рано. Приходите от мобилни игри през периода са нараснали с 9 на сто на годишна база до 9,7 млрд. йени. Най-новото мобилно заглавие “Dragalia Lost” беше пуснато на 27 септември, поради което не повлия особено на резултатите за тримесечието.
Приходите от 3DS продължават да спадат бързо, свивайки се с 65% до 16,4 млрд. йени през тримесечието спрямо година по-рано. През май Pokemon Co. обяви, че повече няма да пуска игри за устройството, насочвайки най-добре продавания франчайз към Switch.