Японската компания Sony повиши прогнозата за годишната си оперативна печалба с 30% до рекордно ниво след силно второ тримесечие, насърчено от популярни игри, както и от нарастващото търсене на нейните онлайн гейминг услуги, предава Ройтерс.
Sony очаква годишна печалба от 870 млрд. йени (7,7 млрд. долара) спрямо предишната прогноза за 670 млрд. йени. За сравнение, консенсусната прогноза на 25 анализатори бе за 796,4 млрд. йени, сочат данни на Refinitiv.
Оперативната печалба на японската компания за развлечения и електроника е нараснала със 17 на сто до 239,5 млрд. йени (2,1 млрд. долара) за тримесечието от юли до септември.
Очакванията за силните резултати бяха повишени, след като бизнес ежедневникът Nikkei писа в събота, че Sony ще генерира рекордна оперативна печалба за първото полугодие, като това ще се случи за втора поредна година.
Въпреки че продажбите на конзолата PlayStation 4, която вече е на пет години, спадат, те бяха компенсирани от по-големите хитове при игрите, които са ексклузивни за Sony, като екшън приключенското заглавие “God of War”, чиято последна версия беше пусната през април, и “Marvel’s Spider-Man”, която се появи на пазара през септември.
Абонаментната услуга PlayStation Plus също се радва на голям растеж на броя абонати, а на японския пазар на мобилни игри ролевата игра “Fate/Grand Order”, издадена от музикалното звено на Sony, продължава да се радва на силно представяне.
Sony повиши прогнозата си и за своето подразделение за производство на чипове, които включват сензори за изображения, до 140 млрд. йени от 120 млрд. йени.
Макар че световният пазар на смартфони съзрява, търсенето на сензорите на Sony остава добро, тъй като производителите пускат по-силни системи за камери в по-високия клас модели.