Американският гигант в електронната търговия Amazon.com обяви, че е дарил над 100 млн. долара от 2013 г. насам за благотворителни акции, избрани от купувачите, предава Ройтерс.
Компанията дава 0,5% от цената на почти всяка покупка като дарение, избрано от хората, които ползват нейната безплатна програма “AmazonSmile” в САЩ, Великобритания и Германия.
Amazon не разкрива кои са организациите, които са получили най-голяма подкрепа, но твърди, че става дума за юридически признати благотворителни дружества, включително болници и хуманитарни организации.
“Сега клиентите носят чиста вода на над 42 хил. души по целия свят”, коментира Скот Харисън, основател на базирана в Ню Йорк благотворителна неправителствена организация.
Благотворителните организации са получили над 105,5 млн. долара към октомври 2018 г., сочат данни на уебсайта на Amazon.
Компанията и нейният основател Джеф Безос обявиха няколко дарения през последните седмици, както и увеличение на заплатите на служителите, на фона на критиките към заплащането и условията на труд във фирмата.