Модната верига H&M придобива малък дял от дигиталната платформа Klarna в сделка, която обаче ще бъде най-голямата за шведската компания за онлайн плащания до момента, съобщава Ройтерс.
H&M ще плати около 20 млн. долара за дял от под 1%, заяви говорителka на Klarna, потвърждавайки твърдения на Financial Times от понеделник.
Дигиталната платформа Klarna ще бъде използвана във всички канали на H&M и допълнително ще интегрира онлайн и физическите магазини на модния бранд, казаха компаниите в съвместно изявление.
Това ще бъде най-голямото партньорство на Klarna след подобни сделки с британския търговец на дребно Asos и гиганта в мебелния бизнес IKEA, каза още говорителката. Партньорството ще се простира в 14 европейски страни, включително Великобритания и Швеция, допълни тя.
Според FT сделката има мащаба да се разшири към САЩ и Азия и ще опрости процесите по връщане и доставка на H&M, както и комбинирането на плащания във физически магаини, онлайн и през мобилни устройства.
Традиционните модни търговци на дребно като H&M са изправени пред засилена конкуренция в интернет от гиганти в електронната търговия, включително Amazon.com.
“Впечатлени сме от това, което Klarna е постигнала до момента и сега ще работим заедно, за да подобрим модерното шопинг изживяване“, каза главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Першон.
Klarna, основана през 2005 г. и подкрепена от инвеститори като Sequoia Capital, Atomico, Visa и Permira, има 2000 служители и е един от т.нар. технологични еднорози на Европа – стартъп с оценка от над 1 млрд. долара.