Spotify и Deezer се присъединиха към редица европейски компании за видео стрийминг, призовавайки Европейския съюз (ЕС) да предприеме по-строги мерки срещу „нечестните търговски практики“ от страна на американските онлайн платформи, съобщава Euractiv.
Европейските правителства подготвят съвместен проектoзакон (platform-to-business - P2B), който предвижда по-голяма прозрачност на услугите в дигиталната индустрия.
Воден от политиката за защита на личните данни, ЕС наложи по-строги регулации за онлайн пазара, доминиран от американските технологични гиганти като Google, Apple и Amazon.
Според съвместен доклад на представители на Европейския съвет на издателите и Европейската асоциация на занаятите, малките и средните предприятия, предложението P2B няма да бъде достатъчно за решаване на този проблем.
„Мерките за предотвратяване на нечестните практики при търговията от различните платформи са необходими за постигане на стабилен растеж на дигиталната индустрия“, пише в доклада.
Новата регулация предвижда да принуди дигиталните магазини за приложения, търсачките и сайтовете за онлайн търговия да предоставят по-голяма прозрачност на своите услуги.
Европейските бизнес и индустриални групи не назоваха нито една платформа в своя доклад, който бе адресиран до регулаторните органи на ЕС.
Според тях нечестните търговски практики включват умишленото налагане и фаворизиране на своите услуги от страна на платформите, промяна в условията за ползване, както и забрана за използване на дадени приложения и услуги.
Технологичната лобистка група CCIA, която представлява компании като Google, Amazon и eBay, заяви, че до момента няма доказателства за подобни злоупотреби.
След като правителствата от ЕС одобрят проектозакона, той ще трябва да премине през Европейската комисия и Европейския парламент преди да влезе в сила.