Японският инвестиционен конгломерат SoftBank планира да инвестира 1 млрд. долара в индийския стартъп за онлайн резервации OYO, съобщава Wall Street Journal.
Базираната в индийския град Гургаон компания е получила 800 млн. долара от инвестиционния фонд на SoftBank – Vision Fund.
“Планираме да разширим бързо своя бизнес“, заяви основателят на OYO Ритеш Агарвал.
До момента платформата се е наложила в страни като Малайзия, Непал и Великобритания, като вече успява да се установи и на пазара в Китай.
Новият кръг от финансиране оценява компанията на 5 млрд. долара, включително и новите фондове.
OYO стартира през 2013 г. като платформа, която свързва множество независими малки хотели с нови клиенти.
Компанията започва да обединява хиляди индийски хотели, които обикновено не притежават сайтове, в единна платформа за резервации.
OYO вече предлага и възможност за резервация на стаи в частни домове, както и собствена верига хотели.
Компанията оперира в повече от 350 населени места в рамките на пет държави, разполага с повече от 125 хиляди стаи само в Индия и над 87 хил. стаи в Китай, където стартира своята услуга през юни тази година.
OYO сподели, че ще инвестира 60% от новите средства в изграждането на бизнеса си в Китай, където все още се опитва да се наложи.
„Услугата, която предлага компанията, както и нейният впечатляващ растеж през последните няколко години ни дават увереност, че OYO ще се превърне в значителен фактор в своята област“, смята Джъстин Уилсън, директор в SoftBank Investment Advisers, която управлява фонда на японското дружество на стойност почти 100 млрд. долара.
Международните инвеститори и технологични компании започнаха да се надпреварват за индийския пазар, който остана последната неизползвана интернет икономика. Тази икономика разполага със стотици милиони хора, които едва сега „стъпват онлайн“, благодарение на спада в цените на мобилни данни и смартфони.
Американският гигант за търговия на дребно Walmart Inc инвестира 16 млрд. долара, за да придобие компанията за електронна търговия Flipkart Group, докато Amazon похарчи 5 млрд. долара с цел да подобри операциите си в Южна Азия.