IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

SoftBank ще инвестира 1 млрд. долара в индийски стартъп

Индийската компания за онлайн хотелски резервации OYO е оценявана на 5 млрд. долара

23:05 | 25.09.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Японският инвестиционен конгломерат SoftBank планира да инвестира 1 млрд. долара в индийския стартъп за онлайн резервации OYO, съобщава Wall Street Journal.

Базираната в индийския град Гургаон компания е получила 800 млн. долара от инвестиционния фонд на SoftBank – Vision Fund.

“Планираме да разширим бързо своя бизнес“, заяви основателят на OYO Ритеш Агарвал.

До момента платформата се е наложила в страни като Малайзия, Непал и Великобритания, като вече успява да се установи и на пазара в Китай. 

Новият кръг от финансиране оценява компанията на 5 млрд. долара, включително и новите фондове.

OYO стартира през 2013 г. като платформа, която свързва множество независими малки хотели с нови клиенти.

Компанията започва да обединява хиляди индийски хотели, които обикновено не притежават сайтове, в единна платформа за резервации.

OYO вече предлага и възможност за резервация на стаи в частни домове, както и собствена верига хотели.

Компанията оперира в повече от 350 населени места в рамките на пет държави, разполага с повече от 125 хиляди стаи само в Индия и над 87 хил. стаи в Китай, където стартира своята услуга през юни тази година.

OYO сподели, че ще инвестира 60% от новите средства в изграждането на бизнеса си в Китай, където все още се опитва да се наложи.

„Услугата, която предлага компанията, както и нейният впечатляващ растеж през последните няколко години ни дават увереност, че OYO ще се превърне в значителен фактор в своята област“, смята Джъстин Уилсън, директор в SoftBank Investment Advisers, която управлява фонда на японското дружество на стойност почти 100 млрд. долара.

Международните инвеститори и технологични компании започнаха да се надпреварват за индийския пазар, който остана последната неизползвана интернет икономика. Тази икономика разполага със стотици милиони хора, които едва сега „стъпват онлайн“, благодарение на спада в цените на мобилни данни и смартфони.

Американският гигант за търговия на дребно Walmart Inc инвестира 16 млрд. долара, за да придобие компанията за електронна търговия Flipkart Group, докато Amazon похарчи 5 млрд. долара с цел да подобри операциите си в Южна Азия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още