Американският технологичен гигант Amazon обогати своята визия за интелигентни домове, управлявани чрез гласовият асистент Alexa, с богат набор от нови инструменти и функции за почти всяка стая от жилището, съобщава Bloomberg.
Компанията цели да наложи Alexa по-дълбоко в ежедневието на своите клиенти, надявайки се да популяризира технологията, която все още не присъства на масовия пазар, свързвайки потребителите в единната вселена на своите продукти.
Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос вижда Alexa като следващия интерфейс, който ще свързва хората и машините, подобно на компютърната мишка при персоналните компютри и дисплея при смартфоните.
Устройството Echo Dot е една от най-продаваните технологии на Amazon. Цената му е 50 долара и е със 70-процентно подобрение на звука, с което надминава продуктите на Sonos Inc.
Компанията също така представи и нов модел говорител, който върви заедно с вече съществуващите Echo продукти, както и чифт усилватели, работещи като аудио контролни центрове за дома.
Говорителят Echo, заедно с Alexa, дебютират през 2014 г. като поддържат водеща позиция пред продуктите на конкурентите от Google и Apple Inc.
Около две трети от потребителите на интелигентни говорители в САЩ ще използват технологията Echo до края на тази година, в сравнение с 30-те процента от 2017 г., показват прогнозите на EMarketer Inc.
Amazon направи подобрения и при говорителя Echo Show, добавяйки по-голям екран и по-качествен звук.
Новият Alexa Guard, продукт за домашна сигурност, може да сигнализира при счупване на прозорец, дим или наличие на въглероден диоксид, изпращайки предупреждение до смартфона.
Amazon влиза и в гаражите на своите клиенти чрез Echo Auto, устройство, което ще прибави допълнителни функции към Alexa - достъп до системите на колата плюс GPS приложение.
Глобалните разходи за устройства, свързани със смартфоните като говорители, термостати и прожектори, ще достигнат 96 млрд. долара до края на годината благодарение на новите технологии на Amazon, Alphabet, ADT Inc и Samsung.
Статистика показва, че цифровите асистенти не се използват особено често при пазаруване, но въпреки това тяхната популярност продължава да расте. Повече от 70% от американските потребители използват гласовата технология в ежедневието.
Все пак пазарът на гласовата технология бледнее в сравнение с пазара за смартфони. Според изчисления на Strategy Analytics около 12 милиона интелигентни говорителя, като Amazon Echo, са били закупени от април до юни. В същото време производителите на смартфони отчитат общо продажби от над 341 млн. броя в глобален мащаб.
Смартфонът остава най-използваната технология за връзката с интернет.
Amazon обаче се опитва да съкрати тази преднина. Компанията залага на изкуствения интелект, за да направи Alexa по-умна. Новата функция, наречена Alexa Hunches, ще анализира ситуацията в зависимост от разговора. Ако потребителят се обърне към нея с „лека нощ“, но е оставил включена лампата на терасата, програмата веднага ще го попита дали да я изгаси.