Китайският интернет гигант Tencent Holdings излезе пред конкурента си Alibaba Group Holding в битката им за спечелване на част от пазара на кафе в страната.
Tencent е сключила стратегическо партньорство с местната верига кафенета Luckin Coffee, посочиха компаниите в официалните си профили в приложението WeChat. Обвързването ще се насочи към проучването на възможности за роботозирана доставка на поръчки, както и плащания чрез лицево разпознаване, предава Bloomberg.
Системата за плащане WeChat на Tencent ще бъде използвана и в кафенетата Luckin, както и за поръчки онлайн, сочат изявленията, които не разкриват подробности по условията на сделката.
Партньорството се случва малко, след като най-голямата верига кафенета в света Stabucks обедини сили миналия месец с подразделението Ele.me на Alibaba, за да започне доставка на напитките си и тестени изделия от пекарните си в Китай. Глобалната верига кафенета залага сериозно на Китай, надявайки се, че ще успее да утрои приходите си там през следващите пет години.
Luckin – базиран в Пекин стартъп в кафе индустрията, който започна работа тази година, заяви, че е разширил дейността си до 1000 кафенета в градските закони,
Tencent обаче не участва в надпреварата само с това си партньорство. Компанията си сътрудничи и със Starbucks при мобилните плащания и подаръци чрез приложението си WeChat.