Милиардерът и рисков инвеститор Джим Брейър в следващите 10 години ще влага все повече средства в американски и китайски технологични компании и смята, че ще види сътрудничество между двете най-големи икономики в света вместо „пряка конкуренция“, пише CNBC.
Брейър, който е основател и главен изпълнителен директор на Breyer Capital и един от ранните инвеститори във Facebook, твърди, че има много „голяма конкуренация“ между САЩ и Китай на технологичния фронт, особено при изкуствения интелект.
„В области като здравеопазването или чистата енергия сътрудничеството между двете държави и техните технологии ще бъде много по-добро, няма да е истинска конкуренция“, твърди експертът.
"Интересното при търговската война... е, че виждам много по-малко американски пари да се насочват към китайски технологични компании и виждам известна предпазливост от страна на най-добрите китайски инвеститори по отношение на американските технологични фирми“, посочва Брейер.
Дори и търговската война да се засили, Брейер твърди, че американските и китайските технологични компании ще останат добра инвестиционна възможност в бъдеще, защото вероятно ще представляват големия дял от технологичните гиганти.
"Вярвам, че след десет години от 20-те най-големи компании по пазарна капитализация в света, няколко от които ще са по 2 трлн. долара и повече, 18 ще са китайски и американски технологични играчи“, посочва той.
Според него следващата група от технологични визионери ще дойде от Китай, разработвайки редица приложения на изкуствения интелект за околната среда, образованието и медицината.
Изкуственият интелект е област, в която двете държави вече се конкурират сериозно – дотам, че някои инвеститори от Силициевата долина са притеснени, че китайският технологичен сектор ще изяде и техния обяд.
Китайски стартъпи, работещи по изкуствен интелект, вече привличат повече финансиране от техните американски конкуренти. Миналата година те са получили 48% от глобалните средства, насочени към изкуствен интелект, в сравнение с 38% за тези в САЩ, сочат данни на CB Insights.
Китай и преди е заявявал, че иска да стане лидер в изкуствения интелект в глобален мащаб до 2030 г. - цел, която доведе до бързи разработки в страната. Местните технологични играчи, като Baidu, Alibaba, Tencent и компанията за споделено пътуване Didi Chuxing, вече работят по подобни проекти.
Според Брейер китайските компании за изкуствен интелект водят американските си конкуренти в области като лицевото разпознаване.
И все пак американските фирми имат предимство пред тези от азиатската страна.
По думите на експерта те разполага с „по-добри данни“ и знаят как да ги анализират.