Японската технологична компания Sony повиши своята прогноза за текущата фискална година, благодарение на добрите продажби на конзолата PlayStation и на дела ѝ в наскоро листналата се компания Spotify Technology, пише Bloomberg.
Нетната печалба ще достигне 500 млрд. йени (4,5 млрд. долара) при приходи от 8,6 трлн. йени за периода до март месец, обяви базираната в Токио компания. Предишната ѝ прогноза беше за 480 млрд. йени печалба и 8,3 трлн. йени приходи.
Sony твърди, че по-високите продажби на игри са причината за повишаване на прогнозата за приходите, а скорошният пазарен дебют на Spotify също е помогнал.
Освен това компанията отчете силно тримесечие, завършило през юни. В рамките му оперативната печалба е достигнала 195 млрд. йени, надминавайки значително средната прогноза за 145,4 млрд. йени.
Това може да донесе известно облекчение на инвеститорите, които бяха притеснени от липсата на ръст през април, когато главният изпълнителен директор Кеничиро Йошида разкри оптимистична прогноза за цялата година, което пък изпрати акциите на компанията на червено. След това книжата се възстановиха, тъй като инвеститорите станаха по-оптимистични за перспективите пред Sony.
Звеното за PlayStation отново излезе на преден план. Приходите му са се увеличили с 36 на сто по време на тримесечието, а печалбата е нараснала почти петкратно, благодарение на по-високите от очакваното продажби на игри като “God of War” и “Detroit: Become Human”. Компанията е продала и повече дигитални игри през своята PlayStation Network, която генерира по-високи маржове на печалба от физическите магазини на фирмата.
Това даде увереност на Sony да повиши очакванията за годишните приходи на подразделението за игри и на оперативната му печалба. Освен това ревизирани в посока нагоре са и прогнозите за броя продадени конзоли – от 16 млн. на 17 млн.
Приходите на компанията са нараснали с 5,1% до 1,95 трлн. йени, надминавайки прогнозата за 1,87 трлн. йени.
През април Sony продаде една пета от дела си в Spotify, когато музикалната стрийминг услуга стана публична. Sony привлече еднократно 53,9 млрд. йени от продажбата. Останалите акции са на стойност 95,3 млрд. йени, но Sony не е споменавала дали планира да продаде и тях.